söndag, maj 20, 2007

Kristi Flygar helgen.


Förra helgen var vi på rally utanför Laxå och då träffade jag en trevlig rottweilertjej som hette Trixi och var från Hallsberg. Efter rallyt drog vi till vår härliga sandstrand vid Skagern där jag älskar att springa fort, fort.
På måndagen stannade jag hos husse för att matte skulle kunna jobba in klämdagen nu i Fredags. JAg behövde bara vara ensam med honom till Torsdag för då kom matte upp igen.
Dom jobbade på kontoret hela helgen men på kvällen bar det av till en sjö som heter Sottern där vi övernattade.
På fredagen åkte dom till Jörgen o Anders på Östgöta Camping i Mantorp för att fixa grejor till husbilen inför resan till Grekland. På kvällen åkte vi till en räserbana som heter Sviesta och ligger vid Linköping. Walter, Stig-Åke och Gurra kom på kvällen så jag hade många människokompisar där. Husse skulle köra racing med dom igen.
Det bästa med den banan är att det finns en stor gräsplan precis jämte depån som jag får vara på så jag slapp vara ensam. Träffade faktiskt en riktigt söt depåbrud som bet mej i läppen och öronen. Men jag visade att jag kunde vara en riktig gentleman och blev inte arg.
Räserbilen höll inte fullt ut så det blev en mindre pokal den här gången. På kvällen drog vi till Bergs slussar och sov över natten. På söndagsmorgonen var det fint väder som ni kan se på bilden när matte o jag tog en tidig morgonpromenad. Husse var tydligen lite utmattad efter att ha kört räcerbilen. Han orkade iallafall att ge matte o mej en mc-resa runt sjön Roxen innan vi stack till Mantorp för att kolla STCC-racing.
Tur jag var med för jag fixade så husse fick köra in med mej på området ända fram till banan.
Där träffade vi Sören från Östhammar och även Jörgen o Anders från husbilsfirman kom o snackade med mej. Husse stod mest o pratade med motorer med Källman som har byggt deras räsermotor.
Fränast tyckte jag det var med motorcykelrejset men oj vad dom sköt bomber och raketer när Rickard Göransson vann STCC-rejset. Jag tycker det var bra att han vann för han gillar mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Presentation

Nisse var en Fransk Bulldog som bodde med sin matte i Jönköping. När matte jobbade på dagarna fick han vara hemma och vakta lägenheten, det var inte kul men alla underbara dagmattar han haft hade flyttat från stan eller till ålderdomshemmet så vad gör man. Som tur är tycker matte om att promenera så det blev långa promenader flera gånger om dagen. På helgerna brukade de oftast åka till Örebro där husse Ola finns. Nisse gillade verkligen att vara i deras husbil för då kunde han ha järnkoll på båda utan att behöva springa runt i olika rum. Deras stora intresse är att åka motorcykel och det tyckte Nisse var kul, han fick se så mycket från bensintanken och han gillade när det svängde på grusvägarna och han fick kolla på djuren i hagarna. Ett annat intresse han fick dela med dem var rally, mest för att alla där gillade honom så mycket och att han fick så mycket uppmärksamhet. Det enda negativa var att dom fått för sig att tävla båda två och det var inget bra för då fick han ju vara ensam om dom inte hade några bra mekare som han fick hänga med.
Tisdagsmorgonen den 6:e Oktober 2015 vid 13 års ålder lämnade han husse o matte i stor saknad. Nu får detta finnas här en tid till minne av denna otroligt enkla och älskade hund.